Etiketter

, , , ,

20170118_121105-01Jag gillar att återanvända saker istället för att bara slänga och byta ut. Åtminstone när jag har tillräcklig inspiration att göra så. Nu har jag återanvänt två julkransar och en julig väggdekoration (typ krans men inte rund) och det känns bra. Det känns härligt med lite vårigare färger och en liten smygstart på påskpyntandet.

20170118_100724-01Jag har tagit bort alla juldekorationer på en dörrkrans av cypress. Tyvärr så tog jag in den och skulle smälta snön på den och den blev liggande lite länge. Det innebär att cypressen torkade, men den går att använda ändå.

Jag gick ut och klippte lite björkris som jag gjorde buketter av och fäste med ståltrådsmärlor runt om kransen.

Därefter gjorde jag ett fågelbo av sisal och hö. Vi har ju kanin så det finns gott om hö. Det fäste jag också med märlor av ståltråd. Typ elefanttråd men det går bra med vilken tråd som helst som är lite stadig. Istället för ägg i fågelboet så satte jag dit lite olika trådade nötter som satt i julkransen. Några gamla kottar, grenar och rosor fick också återanvändas.

20170118_121056-01Till sist satte jag dit en rosett av juteväv och lite rosa band och ett par filthjärtan för att få lite färg på det hela. Det duger fram till påskpyntet ska göras på allvar.

20170115_115354-01

Väggdekoration där jag också byt ut det mesta juliga.

20170118_103707-01

En mosskrans som också fått lite gammalt och nytt inför våren.

Ha det gott!
//Solveig

