Etiketter

, , , , ,

Ja, jag säger då det. Det här med att sätta mål och anta utmaningar är nog min grej. Då går jag igång. Och det knäppa är att det ofta är jag som utmanar mig själv 🙂

Har ju ett projekt om att få igång min köksträdgård igen och jobbade hårt med att fixa landen förra sommaren och hösten också för den delen. Så tanken är ju mer odling. Både grönsaker och blommor.

kökstrgd_före

Delar av min köksträdgård för några år sedan. Lite bortglömd. Men i år ska det bli bättring!

Igår kväll satt jag och gick igenom beställning från Impecta. Jag säljer ju deras fröer i butiken och det är roligt när fröerna kommer. Plötsligt slog det mig att jag ska odla alla dessa sorter i år!!! Det känns ju som ett måste liksom. Då behöver jag heller inte välja vad jag ska odla, utan det är givet. Kändes som en kul grej. Men det var först i morse som jag bestämde mig. Sagt och gjort! Nu har jag gått igenom alla frösorter och gjort en lista på när de ska sås. Nu är det bara att organisera plats för förkultivering (då det behövs) och plats i landet och växthusen. Det är ju bara 53 sorter så det ska nog gå bra. Haha!

Ska förstås försöka dokumentera och berätta under året. I början av februari kör jag igång. Här är min lista – odlingsutmaning-2017 på fröerna jag ska så. Och självklart finns de i butiken fr.om vecka 5.

Haka på du också! Ge dig själv en odlingsutmaning.

Kanske ångrar jag mig halvvägs men då har jag iallafall försökt 🙂

//Solveig

Spara

