Etiketter

Jag går ofta all in när jag är i trädgården och bökar. Vad menar jag med det då? 

Jo. Jag ligger gärna på knä i jorden och gräver och rensar utan handskar. Det är liksom rejält på nåt vis att bli lite skitig. Sen vet vi ju att jord innehåller ämnen som gör oss lyckliga. Kanske är det därför barn ofta är obekymrade och lyckliga mumsandes på jord från jordiga händer. 

Det är en liten bakterie som heter Mycobacterium vaccae och sägs stimulera serotoninhalten.

Igår planterade jag bambu. Närmare bestämt Bimbo 🙂 men med handskar eftersom det var lite kallt. Knäna blev dock rejält skitiga. Härligt! Jag petade ner lite gullvivor framför bambun och en skogsklematis bredvid på en portal. 

Jag hoppas så att det blir fint till våren. Och vilken jord jag fick gräva i. Mörkt brun och härligt fuktig och mullig, doftande jord. Nu är jag jordad och ser fram emot helg.

