Etiketter

När jag var liten hade jag kaniner. De gillade moritsblast så jag brukade odla blast genom att sätta snutten i vatten. 

Nu tänkte jag prova att odla lite salladskål. Såg ett filmsnutt på FB om det här och blev påmind om det.

Tänkte att det skulle vara roligt att pröva igen. Faktum är att salladsrosen är riktigt vacker där den står.

Det blir spännande att se hur stor den kan bli. Jag tänkte att det blir svårt för den att växa sig stor på bara vatten, så igår fick den lite näringslösning. Egentligen ska det vara specialnäring men eftersom det är ett test tog jag det jag hade. När det kommit rötter tänker jag att salladen bör lyftas upp så att bara rötterna står i vatten. Annars ruttnar salladen. Det är ju en form av hydroponisk odling förutom att det utgår från en rest och inte ett frö. Mycket intressant miniprojekt.

//Solveig

