Etiketter

Igår snöade det. Inte alls mycket. Det blev inte ens vitt på marken.
Jag är ingen fan av vinter men jag tycker det är vackert med snö fram till jul. Kanske ett tag till sen är det bara mörkt och kallt. Då längtar jag till våren och att få se hur alla rabatter ser ut. Odla grönsaker.

Så här på hösten är det många som är duktiga på att ta in ömtåliga växter och spara till nästa år. Sån är inte jag. Jag gör tappra försök men faktum kvarstår. Jag vill gärna börja om med nytt och det är besvärligt att vattna och dutta. Dessutom har jag inte tillräckligt med plats. Eller om jag ska vara helt ärlig så är det faktiskt rätt tråkigt att hålla på att flytta växter fram och tillbaka. Är man om sig och kring sig så blir de ju stora och fina men men.

Slideranka har jag tagit in i år. De blev så stora och fina och är ju så vackra. Står i tv-rummet och kommer att få lite julpyssel i sig. I vitt förmodligen. 

Det är faktiskt så att det snart är jul. Min man blir galen när jag säger så. Men jag fyller butiken med jul alldeles snart. Så är det ju.
Men det är först och främst höst och Alla helgons dag. Sen jul.

Ha en underbar söndag allihop!

Solveig

