Etiketter

, , ,

Jag har en lång lista på saker som jag har tänkt skriva om på den här bloggen. Och jag fyller på listan vartefter jag kommer på saker.

Det är ju bra. Problemet är att jag inte skriver så ofta som jag tänkt eller skulle kunna. Det är alltid något som kommer i vägen. Ganska ofta är det ren prokrastinering 🙂 Känns det igen?

Nu har jag för några veckor sedan iallafall satt vitlök. Brukar prokrastinera det så länge att det blir försent. Varje år. Men inte i år! Woohoo!!!!

Jag valde två sorter Mirado och Germidour. MIrado ger stora klyftor och är starka med mycket smak och Germidour är mild och rikbärande. Bra kombo tycker jag. Fyra lökar blev det. Med ca 10-15 klyftor i varje. Ska bli riktigt kul att se om de kommer upp allihop.

Jag satte dem med ca 10 cm mellanrum och ca 15 cm radavstånd. Och förskjutet förband förstås. Det vill säga man sätter de omlott liksom.

vitloksbaddHar experimenterat med färskt gräsklipp ovanpå alltihopa. Hoppas att det ger näring och håller lite ogräs borta tidigt i vår. Måste förstås fylla på med mer gräsklipp när tjälen gått ur marken. Det är ju viktigt att vänta tills dess så att man inte isolerar kvar kylan i jorden.

Har kvar grönkål, mangold och pak choi i landet. Alla med fiberduk över. Skördade lite igår och gjorde paj av med fetaost och soltorkade tomater. Fräste först mangold, grönkål och pak choi i schalottenlök och vitlök. Mums! Kan rekommenderas.
Önskar dig en trevlig dag//Solveig

Gillade du det här inlägget?

Följ min blogg med Bloglovin

