Etiketter

, , , ,

granolaNu är den klar. Granolan (typ müsli) med aroniabär. Men sååå gott. Nu tycker jag ju att det är bra om det är lite nyttigt eller åtminstone att jag vet vad saker innehåller, därför gillar jag att göra själv. Jag vet hur mycket fett och socker jag använder och att jag utesluter konstigheter. Men man behöver ju inte snåla på fett och sött. Lite mums är gott!

Granola med aroniabär

2,5 dl havregryn
0,5 dl cocosflingor
1 dl puffade quinoa1 tsk linfrön
1 msk chiafrön
1 dl hackade hasselnötter
1 dl torkade aroniabär eller andra torkade och (ev.hackade) frukter
1 tsk vaniljsocker
0,5 krm salt
0,75 msk kanel
3 msk cocosfett
2 msk honung

Häll ner allt i en bunke och blanda väl.

Tillaga ca 6 min i en actifry eller i ugn på 175°C i 10-20 min. Kolla av tiden för jag brukar inte göra i ugn. Lite osäkert hur lång tid som behövs.

Gillade du det här inlägget? Läs liknande inlägg här

Aroniabär
Smarrig raw blåbärskaka

eller Följ min blogg med Bloglovin

Ha det bäst!
//Solveig

Spara

