Etiketter

, ,

20160717_171906

Sileshår

20160717_162017

Bäverhydda

Idag stänger butiken för semester i 2 veckor. Ska bli så skönt att få göra lite som jag vill. Har en hel del att ta hand om i min egen trädgård. Har senaste veckan lämnat ifrån mig ett par förslag på trädgårdsdesign. Bara första utkast så det blir nog en del ändringar, men alltid skönt att lämna ifrån sig ett diskussionsunderlag. Nu ska butiken göras i ordning för stängning men innan dess så kändes det skönt att göra något avkopplande med familjen nu när solen skiner. Det var ju väääldigt längesedan jag såg solen känns det som.

 

Vi tog en tur ut i skogen. Såååå himla skönt. Eftersom Astrid (snart 7år) tycker det är tråkigt med promenader, så brukar jag säga att vi ska ut på äventyr. Och det är ju faktiskt ett slags äventyr. Iväg med bilen och ut i skogen. Stannade vid en minimyr och hittade förvånandsvärt mycket hjortron. Det var längesedan vi plockade. Vi njöt allihop och varmt som attan var det. Vi hittade även en bäverhydda. Osäkert om den var bebodd.

20160717_160651

Härliga hjortron

Jag blir så himla inspirerad i naturen. Den är så vacker bara genom att vara. Vackra sileshår hittade vi och det tyckte Astrid var spännande när jag förklarade att de var ”köttätare” även gott om tätört hittade vi.

Vi bestämde att vi skulle plocka blåbär till en paj som vi kan njuta av ikväll. Några små taniga kantareller hittade vi också.

När hungern gav sig tillkänna var det dags att ge sig av hemåt igen. Vi hade ju inte med någon mellis och myggorna började jaga oss.

Ikväll blir det lite hjortronsylt, stekta kantareller och blåbärspaj. Vilken rikedom man kan hitta utanför dörren (nästan iaf). Nu är det bara resten av semestern att se fram emot. Återhämtning och inspiration och förhoppningsvis varma soliga dagar. 🙂
//Solveig

 

 

 

Spara

