Etiketter

, ,

Fönsterviva

Fönsterviva

Egentligen ska man väl inte drömma om vår och sommar utan vara här och nu. Men jag kan inte låta bli att se fram emot första frösådden, som jag börjar med i skiftet januari/februari. Då blir det tomater och lite annat. Det kräver dock en del engagemang och plats. Vilket inte alla har. Jag har sån tur att jag har en källare med växthuslampa där jag kan förkultivera en del av mina sådder. Trixet är att inte få plantor som ränner iväg och blir rangliga. Men som sagt det är lite tid kvar. Däremot får jag hem fröer och och lite annat kul till butiken nästa vecka. Det blir kul!

Under tiden får jag sitta här och planera våren och sommaren. Det blir mycket påskgrejer och det är svårt att välja bland allt som jag vill ta hem. Jag behöver i allafall inte vara sysslolös 🙂 och det är ju tur.

Jag tänkte att jag skulle få igång min webbutik också men tekniken vill inte som jag så det dröjer lite till. Tänk vad frustrerande det kan vara när det inte blir som man vill. Gud vad jag blir otålig då! Tålamod är en dygd säger de som vet. Hmpf!

Nu ligger snön tjock utanför fönstret och jag funderar på vad jag ska byta ut julpyntet med. Det blir nog vivor, lökar och lite vårinspirerat pynt. Tror att jag slänger ut julen idag för nu är jag trött på tomtar och julgranar. 🙂
//Solveig

Spara

