trädgårdsmöbelcollage

I augusti var jag på Formex för att få lite inspiration. Och inspirerad blev jag. Det fanns oerhört mycket fint att titta på och det är roligt att se bilderna igen och fundera på inköp och annat.

Nu börjar ju hösten verkligen komma igång och det är en mysig årstid tycker jag. En favorit faktiskt. Det inträder någon sorts lugn i mig och man får tända lyktor och sitta och mysa framför brasan efter långa promenader i prassliga löv och hög och klar höstluft. Regnar det så är det bara att dra på regnkläderna men det är ju absolut härligast när solen skiner och skogens guld lyser i mossan.

På Formex fanns det många fina lyktor och kandelabrar i alla olika former och färger. Jag fastnade för några som ni ser på bilden nedan.

Lyktcollage

Det som slog mig var att det fanns mycket plåt, järn och kortenstål på mässan. Och naturmaterial och djur i alla former. Ugglor är fortfarande populära tillsammans med papegojor, korpar och fasaner. Mycket fjädrar i alla former. En och annan ren och några rådjur kunde man också se.

ugglor collage

Utsmyckningen var av naturmaterial, kottar, frön/bär och pinnar. Jag fick känslan av naturen som möter industrin i en romantisk mix.

Inspirerande att titta tillbaka på bilderna och krypa in under filten och planera resten av trädgårdsåret. För trädgård är ju så mycket mer än bara växter.
//Solveig

