Etiketter

, ,

Butiksfönster

Sitter under en gran och njuter av sommarvärmen. Framför mig har jag ett hav av blommande perenner, prydnadsgräs och vackra bladväxter. Jag tittar alltså på växterna i min nya butik. Min dröm om att sälja perenner börjar bli verklighet, än så länge bara ett helgnöje men förhoppningen är att det utvecklas till något mer.

Känslan av att gå och plocka med växter, vattna, ta bort vissna blad och rent allmänt se till att de växer och frodas är ren lyx. Oerhört kontemplativt och stresshormonerna landar på en lägre nivå. Underbart!

Höstfägring

Perenner och andra växter i kombination med inredningsprylar för trädgården och uterummet är det jag främst kommer att erbjuda men välmående kvalitativa växter är hörnstenen i mitt koncept. På sikt även trädgårdsrådgivning.

Jätteprästkrage lavendel i plåtlåda Lilla Wextverk butik Salvia o alunrot

En trädgårdsbutik/handelsträdgård är alltså min dröm som jag jobbar på att förverkliga. Att ge sig ut i livet och försöka fånga sin dröm är både spännande och läskigt på samma gång. Det ger också mycket glädje. Jag hoppas att fler ger sig ut och fångar sina drömmar. När har jag öppet då? Jo, du är välkommen lördagar och söndagar mellan klockan 11-15. Förändringar i öppettider lägger jag upp på facebook. Du hittar Lilla Wextverk i Norrvik på Erikas väg 3, Ludvika.
//Solveig

