Etiketter

2ZH_pencils

Tänk att det nästan inte är någon snö ute. Jag är ju inte så jätteförtjust i snö, så när snön smälte bort för några dagar sedan så kändes det nästan som om våren var på väg. Kunde till och med höra bäcken porla. Så är det ju inte förstås. Men man kan ju låtsas det ett tag i alla fall.

Istället för att trädgårdera så syr jag mycket nu i vinter. Har precis sytt klart en plånbok, ett fodral till min mobil,  mina hörlurar och en väska. Allt i mina egna tyger förstås. Det är sååå roligt. Kan sitta hur länge som helst och sy. Har sytt sedan jag var liten. Vissa perioder i livet har jag inte sytt alls men det är något som jag alltid kommer tillbaka till.

Two Zip Hipster efter ett DUMD-mönster

Two Zip Hipster efter ett DUMD-mönster

Idag känner jag att en förkylning är på väg igen. Tycker jag har varit förkyld hela hösten och vintern. Hoppas att det inte bryter ut helt.

Igår beställde jag mer tyger som jag ser fram emot ska komma. Några helt nya. 🙂 Idag ska jag sy färdigt en supersöt liten väska (Arm candy). Väskorna mm som jag gjort syr jag utifrån mönster från Dog under my desk, DUMD (www.dogundermydesk.com).

Frusen trädgårdSå vad bär 2015 med sig i sitt bagage tro? Jag har en plan på att börja meditera (har jag redan gjort), sy ännu mera, skriva upp alla nya saker jag provar på, ett år går väldigt fort så det gäller att hinna leva och göra allt man vill. I smått och i stort. Jag tror att 2015 kan bli ett bra år. Jag ska i alla fall skapa förutsättningar för det!

Snart börjar mitt trädgårdsår också!

//Solveig

