Etiketter

, ,

peacockflower_cushion_Fotor

cushionmakingNu har jag tagit mig tid att göra något av mina nya tyger som kom i veckan. Tänk att det är så roligt att skapa egna saker. Av tyget #peacockflower så har jag sytt kuddar. Det blev riktigt fint tycker jag. Tänker mig att de kan vara extra fina på sommaren ute på verandan eller i växthuset i favoritkorgstolen. Men den är fin med vintern som bakgrund också. Den lite murriga omgivningen lyses upp av de klar färgerna. Blandningen av linne och bomull ger en härlig struktur som är lätt att sy i.

peacockflower_cushion2Mönstret till tyget skapade jag för många år sedan men det är först nu som jag har gjort något av det. Förmodligen kommer jag även att ta hem med svart som bakgrundsfärg också. Det tror jag kan ge en dramatisk och spännande inramning.

Jag har också planer på att göra fler saker av tyget. Kollektionen består av flera olika mönsterkombinationer och jag har även tagit hem det som tapet. Vill du se alla varianter så hittar du det i min spoonflowershop. Länk finns
peacockflower collectionpå första sidan.

Kudden på bilden är 45 x 45 och är du intresserad så går det bra att beställa så syr jag upp.

//Solveig

 

Spara

