skördetidDet som är mest underbart den här tiden är allt som man kan skörda och äta från den egna trädgården och från skogen. Dessutom finns det liksom tid för att njuta av det. På sommaren är det varmt och skönt och fokus ligger på blomning och plantering av nya spännande växter. För att inte tala om ogräsrensning. På sensommaren/hösten kan man börja boa in sig och fylla sin förråd innan vintern. Det finns en tjusning även i det.

Har dragit upp alla mina morötter och rödbetor för att förvara dem inför vintern. Jag har sådan tur att jag har en matkällare med trälårar att föravara i. Lyx! Hade tänkt plantera lite vintersallad och någon asiatisk grönsak typ pak choi men det blir kanske inte av. Det är något visst med att kunna tillaga sina egna grönsaker :-).

svamptid

Njuter av att plocka svamp och ta hand om den, jag torkar eller fryser eller ställer in i kylskåpet för användning den närmsta tiden (kantareller). I dag har vi plockat Karl Johan och torkat så nu har jag lite lyx på burk. Härligt!

//Solveig

