Etiketter

, ,

Echinacea

Echinacea

Jag är väldigt förtjust i solhattar (Echinacea) av alla de slag. Har därför frösått en del, eller min man har,vill säga. De blir inte riktigt lika överdådiga som de förädlade sorterna men de har sin charm ändå tycker jag. Vi fått svagt rosa, vita och mörkare rosa (ungefär som sorten Magnus men inte lika fyllig blomma). Har också köpt en röd fylld sak som heter ‘Eccentric’ som jag gillar och en orange som heter ‘Flame thrower’. Jag hoppas verkligen att den blir maffigare än den är nu för jag är inte väldigt imponerad även om jag verkligen gillar färgen. Kan vara torkan i år som gör den lite anspråkslös. Vi får se nästa år.

Vindruvor

Vindruvor

Våra vindruvor håller på och växer oss över huvudet och tar över allting i sin närhet. Men jag har inte hjärta att beskära dem för de är ju underbara när de kastar ut sina grenar till höger och vänster. De två vindruvor vi har odlar vi inte för druvornas skull så de får växa. Måste nog bygga en härlig pergola till nästa år som de får svinga sig i.

Har skördat tomater idag både stora och små coctail. Härligt! Nu kom det efterlängtade åskregnet också. Det har varit väldigt kvavt idag så det är bara befriande.

//Solveig

