Etiketter

, , , ,

fuchsia

Var på en fin handelsträdgård i helgen. Såg fram emot att åka dit och tänkte att jag skulle inhandla ett antal olika gräs. Gick runt och kikade som vanligt och kom av mig i mitt sökande när jag såg allt annat fint som jag ville ha.

Gick runt en lång stund, passade på att fika och ta det lite lugnt. Tittade på marksten och dammduk eftersom vi funderar på att gräva en damm. Hur som helst tiden gick och jag plockade på mig en del växter och till slut var det dags att åka hem. Till kassan, betala och gå ut till bilen.

Insåg när jag satte mig i bilen att jag köpt månadssmultron, fuchsia på stam, pepparmynta och en stor ormrot. Men det var ju ändå gräs jag skulle köpa. Närmare bestämt Calamagrostis ‘Karl Foerster’. Men inte hade jag något gräs med mig. 🙂

Månadssmultron

Månadssmultron

Hur som helst så blev månadssmultronen en fin rabatt bredvid min dotters sandlåda och fuchsian står på nya trädäcket, ormroten i en gammal rabatt. Pepparmyntan däremot har fortfarande inte fått någon given plats. Det blir definitivt i kruka i alla fall.

Häromdagen kom min man hem med två azaleor som han bara var tvungen att köpa när han stannade på vägen hem från ett kundmöte. De har inte heller någon plats. Ny rabatt kanske?

Har vi inte alla varit där någon gång. Entusiastiskt åkt till plantskolan för att köpa något speciellt till en planerad rabatt, men kommit därifrån med något helt annat. Då är det bra att skriva en växtlista/inköpslista att ta med sig. Har gjort en enkel variant som jag delar med mig av för dig som har samma problem som mig. Inköpslista växter. inköpslista_växter

azalea_rosaazalea_röd

Gräset har jag fortfarande inte köpt så jag får åka en gång till. Kanske till en ny spännande handelsträdgård. Då tar jag med mig växtlistan. 🙂

/Solveig

