Har ägnat mig åt att scanna av internet efter spännande idéer och vackra bilder. Har samlat på mig några nya länkar som säkert kan intressera några av er. Något som speciellt fångade mitt intresse var den vertikala trädgården med succulenter. Det är helt enkelt smarta planteringslådor för en vertikal trädgård. Kolla här vertical garden.

Något som jag också fick lära mig var att det finns humörhöjande bakterier i smuts/jord. Inte undra på att vi blir lyckliga av trädgårdsarbete. Vill du läsa mer kan du göra det här Mood-boosting

Jag har också provat en ny app på min telefon som jag tycker är lite rolig. Bra att ha när man behöver inspiration till säsongens nya planteringar. Appen heter Perenner och är utvecklad av InfoPartner AB och Semaro. Finns att ladda ner för 22 kronor. Värt pengarna. Man kan söka på färg, höjd, ståndort och härdighet och får förslag på passande växter. Även en del trädgårdstips. Har inte kollat hur det är rent faktamässigt men den fungerar bra som inspiration.

Nu ska jag beställa frön!

//Solveig

