Anemone nemorosa

Anemone nemorosa

Så här efter jul och nyår börjar jag alltid längta efter våren. I år är längtan inte riktigt lika svår eftersom vintern har varit mild och det nästan har varit en Skånevinter här uppe i Dalarna. Jag tycker att det är underbart men jag vet att många saknar snön. Snart kan vi höra de första fåglarna kvittra, se dagarna bli längre och fundera på vad kommande trädgårdssäsong bär med sig.

Något som alltid slår mig är känslan av att kommande sommar alltid ska bli mycket bättre än den som var. Allt det där som inte blev gjort ska göras i år. Alla plantor som inte planterades och alla frön som inte såddes ska planteras och sås i år.

Trädgårdsdrömmarna ska uppfyllas och allt ska bli så där underbart som bara alla andra har det.

I år har jag också bestämt mig för att få en sådan där vacker trädgård med prunkande rabatter, buskar och träd. Jag ska så en massa perenner. Jag ska göra en, nej två nya rabatter och jag ska ta hand om mina befintliga växter lite bättre. I år ska ALLT bli bättre! Bara jag får lite tid…

//Solveig

